Mutiara Jiwa

Tuesday, March 17, 2009

Sanah Helwah Ya Bunayy...

Hari Pertama Menjengah Dunia...
17 Mac 2008 -

aku menanggung kesakitan ketika pertama kali bergelar ibu...masa tuh pukul 7.03 min pagi...hehe..aku mendengar anak ku merengek manja dek silau lampu bilik bersalin..apsal la baby2 kat sebelah seme menangis kuat sgt..tp anak aku merengek jer??..aku protes dalam ati jer...nurse2 yg garang memula tadi meletakkan makhluk kecil tadi kt atas dada aku...Allahu Akbar...hilang segala sakit aku (sakit bersalin & sakit ati dgn nurses...huh :((...) saat terlihat wajah comel mu..aduhh..aku rasa cam mimpi pun yer...anak aku ker nih...keh keh keh..dah kuar dari bilik bersalin...Mr. Hubby ku menyambut aku di pintu wad...aku tgk dia senyum...(sedih sebenarnya sbb dia tak dapat bersama meraikan kelahiran)...erm lelaki ker pompuan ummi? Mr. Hubby bertanya...aku masa tuh dah takde daya menjawab...ku hanya menunjukkan 'tag' yg di pakaikan di pergelangan tgn ku yg berwarna biru...paham2 ler sendirikk..pastu dia sorong kusi roda ke wad..huh..tido jap...letih bertarung nyawa tadi...pastu terkedek2 aku gi 'mandi wiladah' kt bilik air spital di hujung tanjung nuh..kepala aku tgh 'ting tong' lg time nih..antara realiti dgn fantasi...dgn eksennya aku menolak pelawaan Mr. Hubby nk tlg mandikan aku..kuang3x..dari jauh aku tgk Mr. Hubby pangku budak tuh..then di azankan perlahan...aku?..erm kejap2 aku telek budak kecik dalam besen sebelah katil aku...mcm2 persoalan timbul...apsal budak nih putih sgt?..(ummi dia pun 'putih' gak per)..kuang3x...apsal muka cam cina?..kah kah kah...pastu mai la bebudak nurse pelatih...tergagap2 bercerita kt aku pasal penyusuan ibu...aku layan jela..buat cam aku nih tak tau ape2...yerla...diorg kan pelatih..klu aku tak dengo kang..kecik lak ati mereka2...kan?? alih2 aku tak tau camne aku bleh tertido smula...masa nih Mr. hubby dah balik gi amik mak yg tak sabar2 nk tgk cucu sulong nya...dengar citernya...dia pun sama naik tak tido mlm tuh sbb risaukan aku..ehehehe...macam2..


Like Baba Like Son
17 Mac 2009 -

Budak kecik tuh dah membesar...aku ngan Mr. Hubby namakan dia Abdul Hadi Abqari yg bermaksud "Hamba Allah yang Mendapat Petunjuk Kebijaksanaan"...skrg dah pandai berjalan, dah pandai bermain, bergurau, bergolek...yg terbaru nih...kuat beno merajuk...aku ngan Mr. Hubby...tak tau nk bagi hadiah per untuk Hari Lahir Pertama nih...nk bagi baju..dah byk..nk bg mainan...selalu aku tgk..byk yg rosak...nk beli mahal2..buat per? cumanya..pada hari tersebut, kami bercuti dan meluangkan masa sepenuhnya bermain dan melayan dia...inilah hadiah yg tak seberapa tapi amat berharga pada Ummi dan Baba..."Sebuah Perhatian"...Sanah Helwah Ya Bunayya...Semoga Tahun Ini Kau Membesar Dengan Penuh Keberkatan

1 comment:

ima shhs said...

Hahaha.... Lama tul amik masa mengarang..!!

Putih tuh ikut aku rrr....;p Wakakakaka....

Happy Many Return to Abdul Hadi Abqari....Muaahhsss....

Adios dari Ibu !!