Mutiara Jiwa

Wednesday, April 22, 2009

Kursus Pengurusan Laktasi di HTAA, Kuantan

salamwrt

sejak semalam seharian aku berkampung di ACC HTAA...nilah kali pertama aku hadiri kursus berkaitan susu ibu nih memandangkan di Kuantan nih agak jarang NGO mahupun agensi kerajaan yang buat kursus2 berkaitan..mungkin ada..tapi kebanyakannya in-house...utk org dalaman sahaja...terasa bertuah juga di jemput bersama..mana taknye..yg lain tuh semua yg berseragam biru dan putih jer..aku dan beberapa org lg jer yg berkaler-kaler bajunya..hehe..nnt la aku ceritakan lagi tentang nih..memandangkan aku perlu ke HTAA lagi untuk hari nih dan esok...dan sedikit overview untuk moms-to-be ni adalah antara video yang di tayangkan...mungkin mommies yg dah expert ttg susu ibu nih bleh tlg komen/explain..



haih..terasa cam nk bersalin lagi jer sejak dua menjak nih...:P

1 comment:

kakyong said...

salam UmmiAbqari,
masa 1st time bekajar menyusukan baby dulu pun depa soh bg masukkan ke mulut baby puting hingga keseluruhan aerola tu.. baru lah baby boleh menyusu dgn selesa & puting ibu pun tak la sakit..