Mutiara Jiwa

Thursday, June 11, 2009

Antara Realiti Dan Fantasi...Khusus buat KHA.YA.RA.NUN.YA

Salamwrt. Cerita Bermula ....Realiti yang telah masuk ke alam fantasi...

Satu pagi yang sungguh 'henin' tak 'henin'...di sebuah kantin skolah...kebisingan dari bebudak lelaki di sebelah...."Ummi..nk mee sup dua..."..[Aikk..Ummi kat Kantin Sekolah??]Sirap satu!..di sebelah kanan pula menjerit...dicelah2 bebudak yg memakai seragam putih+hijau tuh.. ada seorang gadis comel sedang beratur menunggu turn...kat depan dia ada dua org rakan setingkatan sedang becok berbual...tapi gadis comel tadi tak amik port langsung pun ape yg di bualkan entahh...tak berminat!! ohh..selepas ini gadis comel di gelar GC...

"S, ada org tak lepas kau? si GC menggeleng...."ok,aku lepas kau yer?"...kawan si GC tadik menge'cop' tempat di belakangnye. GC angguk jer malas nk layan...pehal plak nk cop2..beratur jerla...ohh..terlupa pula.. dah menjadi tradisi 'cop mengecop' nih di ASPURI...tu yg kawan GC nih terbawa2 plak ke sekolah....setakat di asrama cukup la...ntah ape hape...!!! omel GC dlm ati..

Masa rehat tinggal kurang dari 10minit...turn si GC masih gak blm sampai...resah gak dia...pas rehat ni masa Ust. Siti Hawa...tasrif blm hapal molek...tak dapat betul2..aduihh.. ada can berdiri atas kusi pasni...pastu ade plak kawan si GC menambah oder..."weh S, tlg bli mee sup tuk aku satu...aku tanda tempat kiter yer..." si GC nih mmg tak byk cakap...semer ok jer...

turn GC sampai..."mee sup 2..." GC meng'oder'... "ala dik..tinggal semangkuk jer...mee kari ada lagi.."..."boleh la..mee kari 1..mee sup 1..." GC mmg tak byk karenah...dah byr..dia tersengeh puas..hurm..bleh mkn mee kari aku ari nih...he he he...bkn sokmo mkn kt kantin...sesekali nk juga mkn selain di dewan mkn asrama...tukar angin...

Terkedek2 dia membawa 2 mangkuk mee sup dan mee kari ke meja yg telah di tanda oleh kawannya tadik...aik...dia kepelikkan...camne bleh ada Nadia dan Paedz kt sini?..tp di lupakan seketika sebab nk gi amik air sirap...cecepat si GC melangkah sbb loceng akan berbunyi 5 minit lg menandakan waktu rehat tamat...mana mungkin nk menelan mee kari yg panas tuh dlm masa 5 minit...sampai di kaunter..manusia dah surut dah....yg ada rakan setingkatan yg dua org tadi yg menyembang tak hingat dunia...tp dah tinggal sorang..GC beli air...budak tuh beli kuih..tak semena2..dua2 nk cepat..terjadilah satu tragedi..dum!!! GC ngan budak tuh bertembung..melambung sirap GC dan mewarnai tudungnya..budak tuh sibuk mintak maap..GC sempat mengerling tag nama dlm tulisan jawi tuh..KHA.YA.RA.NUN.YA...ohh ni nama dia..budak tuh sibuk tarik tangan GC konon nk mintak mahap laaa..GC lari pada budak tuh tiba2..dia terasa manis jer kt tepi bibir..erm susu ke? tapi yg tumpah tadik sirap...haih...laaa confirm susu...!!! aku mimpi rupernyer..my Hadi telah menonyoh botol susu dia kt mulut aku....ceh..aku menangis ker!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pelaku Sebenar ~ GC adalah NR [dalam mimpi tuh NR betul2 comel wey....lalalala...]
Budak Tuh adalah KHA.YA.RA.NUN.YA

Pelakon Tambahan ~
Nadia [ Budak nih bukan sekolah aku pun..dia sekolah SMA Khairiah, Temerloh -NR kenal dia kt KIPSAS tapi rapat sejak di KUIM]

Paedz [ Budak ni lagi la jauh...Sekolah kat SMKA Alor Setar - NR kenal dia nih kt KUIM sbb duk serumah]

Dah namanye mimpi...bleh ada plak budak bedua nih...Tp yg best nyer kedua2 nyer adalah sahabat baik ku....terubat windu kt korang!!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sory Kay~Rinee..asik tergendala jer aku nk citer pasal nih..kelakar lak kan..citer realiti ni bleh masuk mimpi lak...sbenanye aku baru pas baca AUTOGRAF aku yg ko tulih masa kita tingkatan 5...tak tau camne bleh tertido..pas 3 hari aku jumpa link blog ko secara tak sngaja..hehehe...anyway tragedi kt kantin skolah tu yg buat aku kenal ko sgt2 sampai ko masuk aspuri..ngeh ngeh ngeh....!!!!!


2 comments:

Kehelan said...

salam... aku puas dok pikir bila laa aku terlanggar ko? masa form 2 ke??

takper, tak kira di mana kita bermula, yg penting di mana kita berakhir!

:) thanx for being my fren! :)

AbQar|'s said...

mmg masa form 2 pun..kuat agi ingatan ko..keh keh keh..ko ada citer dlm autograf aku tuh..

yess hopefully will be never ending friendship..insya Allah!!!