Mutiara Jiwa

Monday, June 15, 2009

~ Fitrah Yang Menjadi Fitnah~21SX

Salamwrt. Mood NR terganggu sikit pagi nih...malas nk citer yg citer nih dapat kat maner...pepagi lagi dah 'ter' layan cerita ''lushahsssxx''...erm knapa 21SX?sbb pada hemat NR umo 18 tahun skrg nih masih belum lagi berkahwin..dan umo purata seseorang di malaysia menamatkan zaman bujang adalah 21 thn dan ke atas....

Gini citernyer..makcik2 tuh...hadoi...ada ker patut dia cerita pasal hal2 dalam kain dia dekat org... boleh dia kata..."Ko tahu...Pakcik ko tu sakit mmg ler sakit tp bila *tuttttttttttt.*...tip top!!!"...sampuk plak sorang lagi makcik yg asma tahap kronik... "alah...abg aku lg best....3round deret ko tau...naik mengah aku"[syyyy...NR pun sedikit segan mengeluarkan kenyataan ni]....NR tersenyum sumbing...dengan sopan mintak diri utk tidak menyertai perbualan yg nonsense! hampeh!...ilang penat NR....geli geleman dengan makcik2 yg dah 'kerepot' tp hati mcm org muda...

Teringat masa belajar dulu...Perkara yg melibatkan 'aib' /maruah suami dan isteri hanya boleh di ceritakan dalam keadaan yg berikut sahaja:

- Ketika terdapat masalah berkaitan fizikal alat kelamin pasangan, boleh lah di ceritakan setakat yg perlu sahaja kepada doktor muslim.

~Seeloknya klu yg isteri..bw la isteri jumpa doktor pompuan~jangan terlalu dayus untuk meninggalkan isteri bersama doktor lelaki hanya berdua, tupun klu dah takde sangat doktor pompuan..

- Ketika meminta nasihat dari Qadhi berkaitan masalah yg berpunca dari perkara dalam kain nih..

Kedua2 keadaan ini memerlukan kita beradab dan berakhlak sebagai seorang muslim..maksudnya, aurat dan tingkahlaku mestilah terjaga.

Balik citer makcik2 tadi..alaaahai...terfikir juga...klu golongan tua dah begini...bagaimana dgn yg muda...??? Tu tak masuk lagi iklan2 TV yg kebelakangan ni agak 'daring'...mempromosikan produk2 keintiman...jelek tgk perempuan bertudung yg memegang botol satu produk sambil berkata..."Hubungan intim bersama suami semakin mesra"...Ya Allah!!! sampai camtu!!!

Sungguh manusia sekarang semakin kurang adabnya...Fitrah yang sepatutnya hanya di nikmati bersama suami atau isteri...dan hanya menjadi rahsia bersama telah menjadi fitnah yang bakal menghumbankan si pembuka aib ke neraka...ingatlah...!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...ohh kesian anak Ummi yg kt dlm nih...sepatutnye Ummi dah naik awal tadi..pasang mp3 Quran...spy bby bleh dengar yg baik2...tp ari ni Ummi teruji...maafkan Ummi...Ummi janji tak ngumpat lagi...



3 comments:

kakchik said...

Assalamualaikum. Kakchik pun pernah melalui pengalaman yang sama semasa sedang makan bersama makcik2 di suatu majlis kenduri. Lahaai malunya kita mendengar makcik2 cerita hal2 macam ni, dah tu diorang pi tanya pulak kita dengan suami kita macamana. Sib baik kakchik ni berani la juga utk kata, "eh, mana boleh nak cerita senang2... malu... lagipun agama pun marah, kan?" Sudahnya diorang mencebek kat kakchik.

AbQar|'s said...

Alhamdulillah...at least diorg terasa pedas gak ngan jawapan kak chik tuh...sy sbenanyer malas nk layan...sbb slalu sgt bertembung dgn org yg sama..bercerita mende2 yg sama..yg berkait dgn citer dia dgn tok laki dia atas katil..aduih..bila la ini olang mahu insaf...penah tanye gak pendapat my hubby..apa perasaan dia klu sy asik bercerita ttg perkara2 dlm kain tuh kt org...kata dia...malu la weh...tak tau la tok laki mak cik tuh tau tak..bini dia asik jaja citer...hadoi...rusakkk!!!

Rantong said...

Salam ziarah. Blog yang bermaklumat dan menarik.

View Profile: Rantong™